غسان ج 5

البارت الواحد والثلاثون للكاتبه الجليله/ندي علي ح.بيب
غسان بصد.مه :نوررر وراحت حملها
قاسم :انزل تعالي هلي العربيه
غسان والعيله راحو علي المشفي
…………………… في المشفي
غسان بغ/ضب:دكتوره يا بقر بسرعه
الدكتوره:في ايه يا ح.ض.رت الرائد
غسان :مراتي حامل واغمي عليها
الدكتوره بصت عليها وقال بصو.ت عالي:جهزو غرفة العمليات ولاده مبكره بسرررعه واخذو نور علي جوا
………………… خارج الغرفه
غسان رايح جي وسك,,ينه ونفين البنات اللي بيعيطو
قاسم بعص,,بيه:انا مش فاهم بتعيطوا ليه ولاده ودا الطبيعي
نسمه بعياط:علشان طول اليوم كانت بتتو/جع واحنا مش واخدين بالنا منها خالص
نورهان قامت من جنبهم وراحت وقفت جنب عمر
نورهان :انت مش راضي تكلمني ليه يا عمر
عمر :بجد يا نورهان انا مش فاضي ولا رايق دلوقتي
نورهان بسرعه:هتحجب علشان خط.رك
عمر ببتسامه:مش علشان خطري علشان ربنا
نورهان ببتسامه:لسه زعلان مني
عمر:هزعل منك ليه يا بطه انا بس كنت عاوز اقولك انا بح
وفجأة الدكتوره طلعت وفي ايدها طفل صغير
الدكتوره ببتسامه وهي بتدي الطفل لغسان:الف مبروك ولد زي القمر
غسان بلهفه:ونور عمله ايه
الدكتوره:الحمد الله كويسه بس هي تحت تأثير البنج
نفين :هو في وحده بتولد من غير طلق يا دكتوره
الدكتوره:نادر لما تحصل بس دا سبب شدة الو/جع مستحملتش ف اغمي عليها
منير :هتسمي ايه بقي يا غسان
قاسم :ودي عوزه كلام قاسم
غسان :لالا يبقي مر.ضين في حياتي حرام
قاسم :انا اصلاً مش راضي انت تطول
غسان وهو يق.بل يد الصغير:انا هسمي عاصي
س,,كينه:يتربي في عزك يا ابو عاصي
غسان اعطي الصغير لهم ودخل غرفة نور
………….. في الغرفه
غسان مسك ايد نور وبيمشي ايده علي شعرها بحنان
نور بتدأت تصحي :امممممم
غسان بلهفه:بس اهدي انا جنبك اهو
نور بو/جع :اه غسان انا ولادت
غسان :ايوا وجبنا عاصي
نور بصو.ت :عاصي انا كنت عوزه اسميه زين
غسان :يا ح.ببتي احنا لسه يا ما هنجيب احنا قط*عنا يعني انا عاوز 4 ولاد 4 بنات
نور بضحك:ليه دا كلو انت متجوز ارنبه
نفين :خدي يا نور اكليه علشان بعيط
غسان :بدءنا اهو بقي
نور اخدت عاصي وظلت تقبل فيه ونفين خرجت
غسان بع.صبيه:نور في ايه
نور : غسان دا ابني يا ح.بيبي
غسان راح نام علي الكنبه الموجوده في الغرفه يتفحص فونه ونور بدأت في تطعيم الصغير
………………… سلوي بغيظ:مبتمتش ليه ليه كل ما بحاول اعمل حاجه بتكون لصالحها ليه بس برضوا غسان ليا انا يا ما صبرت و.تعبت وك/سرت اي حاجه تيجي ادامها
………………. في المشفي
كان الكل مشي علي البيت بعد ما شافوا نور
نور بتعب وغسان ساندها علشان يمشيها شويه ودي اوامر الدكتوره
نور :غسان انا خلاص مش قدره كفايه كدا خلينا نعد بقي
غسان:يا نور احنا لسه بدئين شويه كمان واعدي
نور بعياط دفــ,,ـــــنت وشها في رقبة غسان:لاء مبقتش قدره امشي
غسان بحنان حمالها :بس اهدي مفيش حاجه وبيقبل خدها والصغير بكي
نور:هاته يا غسان اكيد جاع
غسان راح حمله:انت بقي بدأت تقطع عليا من دلوقتي تعالي ياعم واداه لنور
نور :مين ح.بيب ماما الطبوش الجعان دا ياناس وبدأت في اطعامه
غسان :نور خلصي وانا هروح ادفع مص.ريف المستشفي واجي علشان نمشي
نور:ماشي يا ح.بيبي
……………….
في منزل س,,كينه كانوا قعدين في الصاله بيتفرجو علي المسلسل
هاجر:يعيني عليكي يا نسمه اليوم باظ
نسمه :يلا مش مشكله اهم حاجه سي عاصي مش راضي يجي غير يوم قرأة فتحتي
نورهان :هو كدا المنحوس منحوس
سك,,ينه:يا اما تدخلوا تتكلموا جوا يا تسكتوا مش عرفه اسمه المسلسل
اسر اللي مركز في المسلسل:انا مش عارف ايه دا
نسمه:وانت يا زعبل متابع المسلسل
اسر:ايوا انا وماما كانا متبعينه واسكتي بقي
هاجر :ملناش اعاد هنا انا دخله انام
………………..
في المشفي
قاسم كان حامل الطفل وغسان ساند نور
قاسم :الواد دا نايم طول اليل
غسان:ايوا هادي
نور بتعب:مش قادره امشي
غسان اتعدل :استعنا علي الشقي بالله وحمل نور علي يده
نور بكسوف:غسان قاسم معانا
غسان بغرور:وايه المشكله واسكتي علشان انتي تقيلتي وحطها في العربيه ومشيوا
………………. في مكان يشبه الصحراء
عمرو لو فكرينه اللي كان عسكري في الكتيبه
امجد:اسمع يا عمرو الرائد غسان والظابط قاسم جاين بكرا والكتيبه هتمشي تمام
عمرو بفرحه:تمام يا فند.م
كريم بحقد في نفسه :مش ان وصل يا ح.ض.رت اللواء البارت الثاني والثلاثون للكاتبه الجليله/ندي علي ح.بيب
في شقة غسان الساعه 3 بليل عاصي بيكي بشده
نور بزهق وهي بتهز فيه :يا ح.بيبي نام اكل ورضعت غيار وغيرت عاوز ايه تاني نام بقي وبتمشي ايدها عليه
غسان بعصبيه وهو نايم :نوررر انا مش عارف انام سكتيه اخلصي
نور بد.موع:يعني انا قدره اسكته ومسكتوش وجي تزعق ليا انا مش دا ابنك
غسان قام بحنان:اهدي خلاص هاتي عاصي
نور عطت عاصي لغسان
غسان شاله ومشي في الغرفه :بس اهدي نام يلا
عاصي بدء يهدي ونام بطمانينة
غسان :نام اهو ايه الحكايه نور نور وبص عليها لقاها نيمه بعمق
غسان ابتسم وحط عاصي بنهم وغطي نور وراح نام جنبهم
………………….. في غرفة قاسم
قاسم :نسوم انتي نمتي
نسمه:لاء صاحيه بس احنا كدا مخطوبين
قاسم :مخطوبين وبعد ماجي من الكتيبه الفرح
نسمه بتو.تر:علي طول كدا
قاسم :انا عن نفسي مستعجل غسان زميلي ومعاه عاصي اعيش معنس علشان متو.تره مش عارف من ايه
نسمه :قاسم خلاص انت ما صدقت
قاسم :اصل بتقولي كلام ينرفز
نسمه: ما عليانا المهم مش عاوز تعترف ليا بحاجه قبل ما نبدء حياه جديدة سوا
قاسم اتنهد :لما اكون جاهز هحكي ويلا سلام علشان عاوز انام
نسمه بغيظ:يلا سلام وقفلت الفون ايه دا في واحد بيكلم خطبته كدا هتجوز دا ازاي بس
نورهان بنوم:نسمه اتخمدي احنا عوزين ننام مش نقصينك ولا نقصين سي قاسم
نسمه بغيظ:حاض.ر اتخمدت اهو
……………….
في الصباح
نور كانت نيمه وغسان نايم وعاصي علي ايده عاصي بكي بشده
غسان بفز.ع :بس اهدي يا ح.بيبي وبدء يهديه
غسان لنور:انا طالع اتكلم برا علشان عاصي وطلع
غسان بنوم وبنهج:ايه يا قاسم عاوز ايه علي الصبح
قاسم بضحك:ايه ياعم عطلناك عن حاجه ولا ايه
غسان بضحك:اتنيل دا انا سهران بسي زفت من امبارح
قاسم بضحك:ربنا يحميه المهم هنمشي امتي
غسان :علي الساعه 4 العص.ر كدا
قاسم :اشطا ارح اشوف ورايا ايه لما للعص.ر وقفل
غسان دخل القوضه تاني
غسان:نور قومي جهزي شطنه ليا
نور حطت عاصي فس سريره وراحت ح.ضنت غسان بد.موع
غسان :نور ح.ببتي انتي وحده لسه ولاده و.تعبانه وانا واحد مسافر شهرين بعيد عنك فقدري ظروفي وحياة امك
نور ض.ربت كتفه بخفه:انت هتوحشني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *